Sabtu, 2 Jun 2012

Tolong :'/


Assalamualaikum pak pandir/ mak andir :)

Nak tanya sikit, mane boleh jumpe hati macam kat atas tuu? Kalau dah terbelah boleh cantum balik. Bagitahu boleh? Urgent nie :3

Semenjak dua menjak, tiga menjak nie, aku terasa macam banyak sangat dugaan yang menimpa. Dengan kawan-kawan, dengan orang tuu, orang nie. Pening jangan tanya macam mane lah kan. Tadi banyak status macam menyalahkan aku. Yes, memang semua salah aku. Dah lama aku tahu yang diri aku tak berguna but as long as I live, I'll fight for my life. Macam mane banyak kali atau beribu kali dah aku terjatuh tapi aku akan cuba bangun walaupun takde sape yang sambut tangan aku untuk bantu aku bangun. Biarlah ape orang nak kata kat aku, aku dah tak peduli sebab mereka tak rasa apa yang aku rasa. 

Penat sangat nak jaga hati orang. Penat kan? Aku bukan tak pernah cuba. Hati aku jerit-jerit nak back dengan dia tapi bila aku fikir balik, dia akan hargai aku lagi ke? Sebab nie bukan sekali dua dia hiris hati aku macam hati aku timun, mangga pulakkan boleh hiris-hiris nie. Aku tahu hati aku teror sangat sampai kau hiris dia tapi kesianlah sikit, sebab owner dia derita wuuuuu t___t

Hello sayang, bagitahu aku cepat apa yang perlu aku buat untuk kau jadi seperti yang aku and semua orang nak. Tolong bagitahu aku. Aku nak kau sentiasa jadi yang terbaik. Kalau kitorang boleh usaha nak jaga hati awak, kenapa tidak awak? Mungkin kesalahan kite, kite tak perasan jadi disini saya berdiri *sambil melaungkan 'merdeka' sebanyak tiga kali'* nak bagitahu yang awak dah hiris banyak hati. Sorry to say, but biarlah awak berubah sebelum saya lelapkan mata. Saya and kawan-kawan kita semua nak tengok awak berubah. Awak faham kan?

Aku dah lama maafkan kau kawan, but aku perlukan masa untuk pulihkan hati aku. Semoga kau tahu yang aku sayangkan kau dan sentiasa sayangkan kau. Kau boleh ukur berapa jarak langit dengan bumi tak? Tak boleh en? Luas lautan pasifik boleh ukur? Tak jugak en? Macam tuu lah tinggi dan luasnya kasih sayang aku kat kau. Aku macam kelapa sawit punya sweet kan? Tapi mungkin kau boleh kata 'aleh minah nie cakap bambombambom cuba baktang bukti' tapi serius aku kata aku sayang semua kawan-kawan aku lebih dari diri aku sendiri.

Tolong k tolong. Ubah sikap even bukan untuk aku tapi untuk diri kau sendiri, supaya one day, bila dah ade orang yang boleh jadi SAHABAT yang selayak-layaknya untuk kau, mereka takan rasa macam mane yang kami rasa. Kata orang kerana mulut badan binasa. So jangan sampai nasi dah jadi bubur baru kita nak menyesal tak sudah. Time tuu pun mungkin dah takde sesiapa kat sisi kita lagi dah. And yes, aku tahu nasihat aku agak menyakitkan but aku jadi macam nie pun sebabkan kata-kata kau. Baru fair en? Hahaha takde lah, aku ikhlas seikhlasnya nak ubah kau.

Sekian, terima kasih xD 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan