Rabu, 9 Mei 2012

Time is running out!


Assalamualaikum pak pandir/mak andir :)

Based on the title, rasa-rasa korang sempat lagi ke aku nak kenang benda-benda yang dah lama tinggalkan aku? Sempat lagi ke aku nak menangis fikirkan orang yang lepaskan aku tanpa bagi aku ruang untuk bagi penjelasan? Bukankah ada benda yang lebih penting untuk aku fikirkan di masa depan aku. Tak begitu? 

Baiklah, selama 16 tahun 4 bulan aku hidup nie, tak pernah sekali pun rase segentar, seserabut, sekelam kabut, sehuru hara nie. Cegini rupenye rasa nak hadapi SPM en? K aku akui yang ianya sangat menyerabutkan. Tambahan lagi kena pada manusia yang tengah kelam kabut. Bertambah huru-hara lah kehidupan tersebut. Tapi tapi dan tapi, kata orang biarlah bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. I admit that when we work hard, we'll get the successes. Tak pernah seseorang manusia tak pernah tak dapat kejayaan. Kalau ada, mungkin nasib dia tak berapa baik. But itu adalah MUSTAHIL!

Bagi anda adakah mengadap pesbuk, tb, game and so on boleh bagi kejayaan? Mengapa tidak kan? Takan nak mengadap buku 24 hours en? Nanti jadi gila sebab terlalu pandai pulak. Hihihi *haram tak lawak* K, continue balik, so kata orang tuu kita kena pandai bagi-bagi masa. Tak semestinya on pesbuk, tak belajar en? Mane tahu on pesbuk sambil-sambil search fakta-fakta ekonomi, ict, sejarah *kena lempang*. Kita mane tahu apa orang buat.

Pernah dengar tak ayat nie? 'What you see is what you get'. Apa yang korang usahakan, itulah yang akan korang dapat. Lebih atau kurang dengan maksud inilah. Kemain mendalam maksud dia kan? Aku guna ayat ini untuk segala apa yang aku usahakan. Sikit yang aku usaha, sikit yang aku dapat, banyak yang aku usaha, banyak lahh yang aku dapat. And yes, its true! Selalu benar jadi pada aku :>

Act, kita selalu kata cikgu tak memahami sebab bagi homework banyak. But cuba kita fikir, untuk apa seseorang cikgu tuu berusaha keras untuk kejayaan kita? Sebab dia terlalu sayangkan kita. Kita dah jadi seperti anak-anak mereka. Mereka akan tersenyum bila kita berikan yang terbaik. Come on guys, come on, berjaya untuk sapa? For ourselves jugak en? Bukan untuk mereka. Mereka tak dapat apa pun dari usaha kita. Yang mereka dapat, kebahagiaan dan kebanggaan, itu pun mereka hanya mampu tersenyum dari jauh :'>

Perkara yang paling terindah saat kita berjaya ialah melihat kedua ibu bapa kita menangis kegembiraan. Sejuk hati perut mereka melihat kejayaan kita. Menitis air mata mereka dengar nama korang di televisyen, corong-corong radio, di setiap pelusuk malaysia. Bangga mereka saat semua bangga dengan anak-anak mereka. Kebahagiaan mereka nan satu itu belum cukup untuk membalas segala jasa-jasa dan pengorbanan mereka. Apa pun yang kita lakukan, tetap belum cukup untuk membalas kebaikan mereka.  Namun cukup lahh dengan membuat mereka sentiasa tersenyum sebelum mereka melelapkan mata selamanya. Bukankah itu lebih bermakna?

K, aku dah terlalu jauh dah nie. Sebelum aku lupa diri, lebih baik aku stop typing. Hope korang enjoy with this new entry. Tak tahu dari mana datangnya kekuatan *cehh ayat mintak makan asam jawa satu bungkus* nak buat entry yang kemain nie. Apa pun, do the best for your life. Especially for Upsr, Pmr, Spm, Stpm and so on candidates. Be blessed guys! Allah is listening and always listening. Work hard then pray and ask what you want, InsyaAllah you'll get it.

Sekian, terima kasih :'>


Tiada ulasan:

Catat Ulasan