Isnin, 2 April 2012

Damn miss them :'/

Assalamualaikum Pak pandir/mak andir :)

Baiklah, nie nak cerita masa pergi wedding sedara dekat Pahang. Before nak pergi tuu kan, kemain excited call sedara bincang itu ini, padahal semua dah dirancang. Sengaja nak excitedkan diri sendiri. K dah duduk jee dalam kereta almost 5 hours, hambikkk! Kemain sengal-sengal dah bontot. Setiap perhentian, madang muka aku keluar nak pegi toilet. Sampai ade orang kata, kemain lebat air kencing kau! Haha bodoh kan, malu akuu -_________-

K sambung cerita, mase dah sampai tuu terus landing kat rumah sedara. Then aku ngan sedara aku memang pantang jumpe lif, yelahh kan kampung manede lif. Hahahaa. Kemain suka aku turun naik-turun naik lif. Lari-lari pegi taman mainan, main bola, main jongkang-jongket, sengaja cakap-cakap ngan budak-budak kat sana sebab nak dengar loghat dorang. Dengar dorang cakap jee, aku dah gelak besar. Kelassss! Then dengar budak-budak panggil-panggil lahh. Ehh kecik-kecik dah pandai ngorat orang -________-

Bila malam, sebelum nak mandi and turun bawah sebab ade tahlil, semua dah tanya kenapa aku cam 'anak leng'. Hamboi kemain excited aku jawab, main handball. Dalam hati punya geram sebab dah hitam. Eh hai , semua dah suruh aku beli sunblock, k nanti aku beli jangan tanya kenapa aku putih pulak. Hahaha. Macam-macam suara, riuh rendah kalahkan ade sekampung kat situ. Padahal ramai jugak yang dah turun pergi majlis kat bawah.

Dalam pukul 8 ceggitu, aku turun dengan sedara mara aku. K lepas melantak, tiba-tiba ade budak perempuan bagi pihak seorang budak form 3 datang and mintak numb, gedebak-gedebuk aku membebel, dia mintak nama fb, ehh macam-macam perangai budak zaman sekarang. Tutup cerita budak-budak tuu. Lepas dah makan ingat nak lepak bawah lagi tapi keadaan tak mengizinkan. Mata dah berat, mengalahkan mak pengantin pulak kan .

Pagi ahad, subuh-subuh dah kena kejut bangun. Dengan muka gangster aku bangun, cuci muka, angkat tilam, sambung tidur dekat atas katil pulak. Banyak laki nanti jangan tanya kenapa. Mak aku dah bising suruh bangun mandi, kemas rumah sedara belah depan sebab akan ade majlis marhaban. Sejuk kemain nak suruh aku mandi, memang tak lahh kan. Sengaja tidur-tidur ayam. Bila majlis dah setat, aku pun dah mandi, konon nak join, tengok-tengok kemain lain lagik majlis tuu. Almost sejam setengah. Lama gilaaaaaaaaaaaaaaaa -____- Dari wangi memang busuk balik lahh kan. Hahhaa :)

Dalam pukul 11 cemtu, terus pakai tudung dan snap picture seperti di bawah nie. Jap, tengok jap k:



Motif snap lawan cahaya? K nak cover hitam siket, kahkah :D

K sambung setowi kitew, when setat jee wedding, aku dah mengemol tanya ateh mane kak myra and azwa. Dorang datang ke tak semua kan. Then call-call dorang, kejar-kejar dorang. Dengan menggunakan ayat wajib kitorang, kitang mesti cakap, "memang aku dilahirkan untuk blablabla" Kemain bising mulut aku cakap benda tuu jee sepanjang masa. Apa pun, aku memang happy sebab dapat jumpe dengan semua orang yang aku memang nak jumpa especially, kak MYRA. Kemain comel lagi diaa. Nie untuk picture dengan dia. Before that, aku nak cakap dalam ramai-ramai, aku memang paling itam legam. K terasa diriku begitu hina. Haha kelas ayat!

Crop sebab aku duduk terkangkang-___-

K aku dah miss semua nie. Miss miss and miss. Btw Azwa wawa dk ateh memang cute mengiut. Geram aku tengok mata dia, kemain coklat cair lagi. Nak aje mintak tukar, tapi dia segan-segan pulak nak cakap so kitew pun jadi segan. Tak dapat nak snap dengan dia. Alahai, melepas lah!

K penat dah nak taip, nak ingat balik setiap saat untuk diceritakan semula dan nak tambah-tambah siket bagi sedapkan cerita. Memandai jee aku. K hopefully, tak menyampah dengan setowi aku sebab nie first time kot aku buat karangan panjang-panjang. Nampak sangat punya rindu tuu. K aku dah reti bawak kereta nanti, aku nak jalan pegi sana lagi. Memang ohsem :) K bye.

Sekian, Terima kasih :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan